Paridea > Články > Káva > Jaké kávě dáváme přednost?

Jaké kávě dáváme přednost?

V únoru jsme zjišťovali na vzorku konzumentů kávy ve věku 18-60 let, jaké mají preference v její konzumaci. Průzkumu se zúčastnily převážně ženy (90%). Téměř všichni účastníci byli z vícečlenných domácností (přes 64% se 3 a více členy).

 

Pojďme se podívat na výsledky:

  • 37% respondentů začalo pít kávu před 18tým rokem, v období 18-25 let kávě podlehlo 56% a 7% zahájilo pití kávy po 25tém roce
  • 1x denně pije kávu 13%, 2x denně 50%, 3x denně 20%, vícekrát 7% a zbývajících 10% popíjí kávu nepravidelně (méně než 1x denně)
  • Kávu si nejčastěji dopřává většina doma, a to ve 46%. V kavárnách a restauracích si dá kávu 32%, a opravdu specializované přípravny kávy vyhledává 7%. Na návštěvách, v práci nebo ve škole kávu konzumuje 13% a ve zbývajících procentech případů si dá kávu kdekoli je to možné.
  • Co dokážeme na kávě nejvíce ocenit? (zde bylo možné zvolit více benefitů): 87% chuť, 68% vůni, 33% povzbuzující účinky, 7% zdravotní účinky, 2% teplotu.
  • A kdy kávu nejčastěji konzumujeme? (uvedeno sestupně): 1.dopoledne, 2.odpoledne, 3.po obědě, 4.ráno a ke snídani, 5.v podvečer, 6.ihned po probuzení, 7.v pozdních večerních hodinách, 8.ve večerních hodinách (max do 20hod), 9.před obědem
  • Pro 80% konzumentů kávy je důležitá značka (částečně nebo úplně), 18% se značkou kávy nezabývá a 2% upřednostňují především kvalitu a značku neřeší
  • Jaké druhy kávy jsou u milovníků kávy z průzkumu nejvíce preferované? (seřazeno sestupně): 1. Nescafé, 2. Tchibo, 3. Lavazza, 4. Segafredo, 5. Jacobs, 6. Illy, 7. kávy označené jako FAIR TRADE, 8. Davidoff, 9. kávy označené jako BIO, 10. Douwe Egberts, 11. Jihlavanka, 12. Nespresso, 13. Mamma coffe, Doubleshot a dále pak s přibližně shodnými výsledky lokální pražírny jako např. Frolíkova káva, SiCafe, Vescovi. V omezeném počtu byly zmiňovány i značky jako Marks and Spencer, Velvet, DXN, La Bohéme, Hasbeen nebo Coffee Source.
  • Kávu nakupujeme především v rámci velkých nákupů v supermarketech a hypermarketech, a to v 68%. Do specializovaných obchodů s kávou zajdeme ve více než 57% případů. Internetové nakupování kávy probíhá ve 20%. Do Bio obchodů, na farmářská tržiště nebo na jiná specializovaná místa jdeme kávu koupit v přibližně v 18%.
  • Zrnkovou kávu upřednostní před instantní v poměru 5 : 4 respondentů, bezkofeinovou kávu zařadilo mezi oblíbené nápoje 20% popíječů kávy
  • Naše zkoumání kávových preferencí by nebylo kompletní, kdyby nás nezajímalo, zda kromě kávy máme v domácnostech také tu správnou „výbavu“. Přibližně 10% nemá doma žádné speciální vybavení ke kávě. 90% vlastní minimálně jednu věc v sestupném pořadí: 1.kávovar, 2.moka konvici,  3.elektrický mlýnek, 4.ruční mlýnek, 5.french press, 6.dripper

 

 

 

Obchodní podmínky   |   Souhlas se zpracováním osobních údajů   |   Devatero   |   copyright 2013 – 2020 © Paridea