Paridea > Články > Hygienické prostředky > Jak to s těmi pastami je?

Jak to s těmi pastami je?

Jak to s námi bylo v roce 2000?

Výzkum, který společnost MEDIAN realizovala na vzorku lidí ve věku 14-79 formou tzv. kvótního výběru nám slouží k tomu, abychom si udělali základní obrázek o tom, jak to tady bylo v roce 2000.

Respondenti, kteří odpovídali tazatelům v terénu, byli rozděleni v rámci šetření použití zubních past na tzv. „mladší generaci“ (20-35 let) a „starší generaci“ (45-60 let).

V rámci „mladší generace“ se na 1.místě umístila značka Colgate (14%), 2.místo patřilo Fluoře (12,9%) a 3.místo Odolu (12,8%). Více než 60% respondentů používalo jiné, než zmiňované, pasty.

U „starší generace“ se umístila na 1.místě Fluora (19,5%), na 2.místě Colgate (11,2%) a na 3.místě Odol (10,8%). Ostatním značkám patřilo 58,5%.

Jednalo se o zajímavé porovnání, neboť na prvních třech místech se umístily stejné pasty. Pouze u starší generace, která znala a používala před rokem 1989 značku Fluora, bylo zřejmé, že je věrná tomu, nač byla léta zvyklá.

 

Jak je to dnes?

Současný trh s výrobky určenými pro ústní hygienu je diametrálně jinde, většina z nás se naučila používat více zubních past současně, přesně tak, jak nám to radí odborníci ve všech lifestylových časopisech.

Z našeho vlastního průzkumu vyplynulo, že zubní pastu Elmex používá  57% našich dobrovolných respondentů, Odol – 48%, Colgate a Signal shodně – 42%, Sensodyne – 36%,  Meridol – 6%, Vademecum - 4%, Blend-a-med, Clinomyn, Fluocaril, Lacalut, NaturHurtig Himalaya, Paradontax též shodně – 2%, Lavera – 0%, Theramed – 0% (pozn: zubní pasty s 0% použitím byly součástí výzkumu, žádný z respondentů je však nepoužívá).

Ačkoli náš trh nabízí širokou škálu možností, jak pečovat o ústní dutinu, stále je nás málo, kdo aktivně objevujeme jiné alternativní možnosti. K tématu zubních past se budeme jistě opakovaně vracet, avšak dovolte mi dát slovo léčiteli Janu Rudčenkovi, který nám řekl několik zásadních informací  k tématu zubní pasta s aloe vera:

„Aloe se používá v rozsáhlé škále kosmetických přípravků. Použití výtažků aloe do zubní pasty může vypadat neobvykle. Vzhledem k jejím antibakteriálním a antiseptickým účinkům  se není čemu divit. Aloe zklidňuje a především čistí tělo od látek způsobujících záněty. Ve spojitosti se zubní pastou nejde pouze o záněty dásní. Velký význam zde hrají sliznice. Přes dásně a jazyk se nám dostávají do těla a především do lymfatického systému látky, které ovlivňují chod celého těla. Antibakteriální a antiseptické účinky aloe se tudíž dostávají nejen na naše dásně, ale přímo do lymf, kde podporují jejich funkčnost a v důsledku toho je naše tělo vitálnější. I z tohoto důvodu je u zubní pasty velkým plusem nepřítomnost fluoru, který se při dlouhodobém užívání ukázal jako pro tělo toxická věc, způsobující zdravotní problémy.

Komplexnost pasty doplňuje její barva.Zelená je díky svým frekvencím a vibracím barvou, která revitalizuje a urychluje hojení a léčení. Vitální energii dobíjí a zároveň člověka lehce zklidňuje.“

 

Obchodní podmínky   |   Souhlas se zpracováním osobních údajů   |   Devatero   |   copyright 2013 – 2020 © Paridea