Paridea > Články > Hygienické prostředky > Dámské intimní hygienické potřeby – čemu dáváme přednost

Dámské intimní hygienické potřeby – čemu dáváme přednost

Našeho dotazování se zúčastnilo 50 žen ve věku 18 – 47 let. Neb se věnujeme tématu intimních hygienických potřeb, je bezpochyby dobré zmínit, že 57% našich respondentek menstruuje v měsíci 5-6 dnů. Není neobvyklé, že některé ženy menstruují téměř polovinu měsíce. Pokud si uvědomíme v řeči čísel, že čas strávený menstruací se měsíčně pohybuje mezi  15 – 50%, není to málo. Je to čas, kdy bychom k sobě měly být něžné a laskavé.

Pojďme se nejprve seznámit s několika fakty. Dnešní doba nám nabízí širokou škálu potřeb pro dny menstruace. Přední místo si zasloužily tampony. Využíváme je z více než 70%. Jedná se o výdobytek začátku 20. století. U nás získaly větší popularitu v 70 – 80.letech. Pamatuji si, jak mě jako malou holku fascinovala krabička s těmi malými válečky. K nám se začaly dovážet ve větší míře až v 90.letech. Lze tedy usuzovat, že tampony stále vnímáme jako něco inovativního. Normální vložky (na denní použití) používáme v 56%, slipové vložky v 54%, vložky na noc nebo pro silné krvácení  ve 33%.

Menstruační kalíšek, který objevil světlo světa již v roce 1937, nachází použití ve více než 8%. Je to dobrá zpráva. Především z toho důvodu, že kalíšek je ekologický výrobek a je určen pro opakované použití. Zavádí se jako tampon. Jeho využití je stále ještě v počátcích, mnoho žen o jeho existenci nemá tušení a výrobců či distributorů u nás je stále málo.

Další ekologickou alternativou jsou látkové menstruační vložky využívané z více než 4%. Výrobci jsou v tomto případě velmi kreativní a lze si vybírat z mnoha barevných provedení se zajímavými motivy.

Tampony z mořské houby, které se na našem trhu objevily jako další ekologická (i ekonomická) varianta do našeho dotazování zařazeny nebyly a žádná z dotazovaných žen je nezmínila.

Intimní hygienické potřeby však nepoužíváme jen v době menstruace. 50% z naší dotazované skupiny je využívá i mimo tento čas.

Většina z nás má zkušenost s menstruačními potřebami v řádu let (a spíše v řádu desítek let), není proto k údivu, že 66% žen už má svoji „oblíbenou značku“. Jedná se obvykle o tyto zn.: Allways, o.b., Tampax, Ria, Naturella, Kotex, Discreet, Lunette.

Přes všechny zmíněné skutečnosti bych ráda zmínila jeden kontrast. Jsme ženy, měly bychom si dopřávat to nejlepší, protože si to zasloužíme. A netýká se to jen intimních potřeb. Přesto z našeho dotazníku vyplynulo, že se tak trochu „odbýváme“, neboť jako naše vnitřní motivace k nákupu nebylo ani jednou zmíněno něco ve smyslu: „nakupuji to nejkvalitnější a nejlepší , co mají“. Ne ne, ve více než 43% se náš nákup řídí promo akcemi, ve více než 37% koupíme, co zrovna mají a jen v 6% se řídíme tím, co vyhodnotíme z vlastní zkušenosti jako kvalitní. V ostatních případech nakupujeme podle obalu nebo tvaru.

Pojďme být k sobě více láskyplné a zodpovědné. Uvědomme si, že bez nás žen by nebyl svět, nebyla by budoucnost. Hýčkejme se v době menstruace i mimo ni.

Obchodní podmínky   |   Souhlas se zpracováním osobních údajů   |   Devatero   |   copyright 2013 – 2020 © Paridea